Raglan - Mourea - Rotorua - Reisverslag uit North Island, Nieuw Zeeland van Annelies Elsermans - WaarBenJij.nu Raglan - Mourea - Rotorua - Reisverslag uit North Island, Nieuw Zeeland van Annelies Elsermans - WaarBenJij.nu

Raglan - Mourea - Rotorua

Blijf op de hoogte en volg Annelies

30 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, North Island

Geloof het of niet maar reizen is vermoeiend! Het is echt moeilijk om de tijd te vinden om jullie op de hoogte te houden... Maar bij deze geef ik jullie nog eens een update! (En ik beloof dat er nu wat sneller foto's en verslagjes zullen volgen ;)!)

27/01 Raglan: ‘Hang out and surf…’

Raglan is een bekend surfersdorpje met een geweldig strand. Het is er eigenlijk super rustig en helemaal niet groot. Ideaal om tot rust te komen :)! Jack Johnson heeft dan ook niet voor niks hier een buitenverblijf gekozen… Het weer was niet super, maar toch hebben we eventjes op strand gelegen. Ik geniet, slaap en werk aan mijn ‘tan’ ;-)

De lodge waarin we verblijven is één en al vakantiesfeer! Hangmatten, surfdudes, dreadlocks, gitaar, liedjes bij het kampvuur, … Topsfeer! ’s Avonds dwalen we af naar het ‘inspiration point’, waar ik echt geen woorden voor heb! Zo mooi, zo rustgevend, een fenomenaal uitzicht! Hier leerde in Svenja kennen, een meisje uit Zwitserland waar ik geweldige tijden mee gehad heb :).

28/01 Mourea: Caving & Maori adventure!

Eén van de unieke diertjes in Nieuw-Zeeland zijn ‘glowworms’. Zoals de naam zelf zegt zijn dit lichtgevende wormen :D. Zoals jullie weten, ben ik niet de grootste dierenfan (en al helemaal geen wormenfan :p) maar uiteindelijk vond ik het wel de moeite om dit eens gezien te hebben! Duizenden super lange, glibberige, lichtgevende beestjes in het donker… Speciaal :)

Na heel wat uurtjes op de bus door te brengen, toch even een luchtje geschept tijdens een kleine wandeling naar de ‘Tongariro River Trail’.

Vanavond verblijven we bij lokale ‘aboriginals’, beter gezegd ‘Maori people’. Bij aankomst presenteerden ze hun ganse religieuze ritueel, eigenlijk simpelweg gebeden waar ik niks van verstond en een verwelkoming in hun vredestempel… Schoenen uit en muisstil zijn!

Nadien hebben we op een iets natuurlijke manier kennis gemaakt en bleek dat dit echt wel ‘normale’ mensen zijn :). Samen gegeten, gedanst :D en Maori verhalen beluisterd… Een unieke, grappige ervaring! Ik heb dan ook de nacht doorgebracht in hun ‘vredestempel’.

29/01 Rotorua: Busy day!

Vandaag staat er heel wat op de planning! Na het ‘verloren (of gewonnen) brood’ ontbijt bij de Maori’s vertrek ik samen met Carolin op uitstap naar de ‘Hobbiton Movieset’ waar ook Lord of The Rings is opgenomen. Het is een prachtig decor, maar eerlijk gezegd toch wat teleurstellend… In de films lijkt het allemaal veel grootser dan het is… Uiteindelijk ben je hier op 20 minuten doorgewandeld en zijn alle huisje pure fake :) Binnenin de huisjes is er niets te zien, er is enkel werk gestoken in de buitenkant… De beroemde prachtige boom bovenop de berg is zelfs geschilderd :D.

Nadien reist de bus verder naar Rotorua… Eens aangekomen, doen we een super rustgevende boswandeling in ‘The Red Wood Forest’ en nadien desperate op zoek naar eten met Caroline en Svenja… Uiteindelijk belanden we bij een ‘cheap’ Indian restaurant waar we de kindermenu bestellen omdat ie ’t goedkoopste is :p. Eigenlijk is niets goedkoop in Nieuw-Zeeland!

Voor het eerst ga ik uit in NZ! Waar we belanden? ‘The Lava bar’, de naam doet me denken aan ‘De Lawine’ in Antwerpen en is ook niks beters! Schrale figuren, oude venten en foute muziek… Al snel neem ik een ‘who cares’ houding aan, niemand kent mij hier toch! Best een grappige avond :)

30/01 Rotorua: Wai-o-tapu Thermal Wonderland

Wie ooit naar Nieuw-Zeeland reist, moet dit gezien hebben! De stad Rotorua ligt in een gebied met enorm veel geothermische activiteit, waar ongeziene natuurverschijnselen te bewonderen zijn… Helderblauw, felgroen, oranje en zelfs kokend heet water, brubbelende modderpools, metershoge spuitende geisers, … Waanzinnig! Het enige nadeel is dat het er om de één of andere reden verschrikkelijk naar rotte eieren stinkt :)
Annelies

25 and ready for some adventure! Het afgelopen jaar heb ik enorm hard gewerkt en gespaard om één van mijn dromen waar te maken: Een jaar lang rondreizen door Nieuw-Zeeland, Australië en Azië. Wel, op 20 januari is het eindelijk zover! Uiteraard wil ik al mijn vrienden, familie en collega’s op de hoogte houden van mijn route, foto’s en ervaringen… Daarom kunnen jullie mij volgen op deze online ‘reisdagboek’. Veel plezier ermee! xx Annelies

Actief sinds 15 Jan. 2015
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 4297

Voorgaande reizen:

22 Januari 2015 - 22 Februari 2015

Solo Backpacken in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: