Taupo - Napier - Whakahoro - Reisverslag uit North Island, Nieuw Zeeland van Annelies Elsermans - WaarBenJij.nu Taupo - Napier - Whakahoro - Reisverslag uit North Island, Nieuw Zeeland van Annelies Elsermans - WaarBenJij.nu

Taupo - Napier - Whakahoro

Blijf op de hoogte en volg Annelies

05 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, North Island

2/02 Taupo: Natural Hot Water Pools

In Taupo zijn er natuurlijke warmwaterbronnen, waar je relax in kan chillen. Goedkope vervanging voor jacuzzi's, alhoewel je best voorbereid bent op af en toe een koud plekske!

3/02 Napier: Roadtrip! #KeepLeft

Voor het eerst achter het stuur in NZ… Left side of the road, right side of the car, gevaar op de weg :-D! Al had ik in het begin wat moeite met ‘de ruitenwissers i.p.v. pinkers’ en ‘rondpuntjes langs de andere kant’ zijn we veilig op bestemming aangekomen :). Nieuw-Zeeland heeft maar 3 grote wegen in totaal, dus onze weg vinden (met 3 vrouwen) was wonder boven wonder heel gemakkelijk!

Napier is een gezellig stadje met winkeltjes en strand. De gebouwen zijn allemaal zowat ‘Art Deco’ stijl, de moeite om eens omhoog te kijken in de straatjes! Voor het eerst zijn we gaan shoppen en slechts één t-shirt gekocht wegens géén plaats in mijn backpack (en geen geld).

Op de terugweg naar huis zien we een ontzettend mooie zonsondergang… Nieuw-Zeeland heeft prachtige wolken in de lucht! Na 2u rijden zijn we noodzakelijk op zoek naar een toiletstop… Uiteindelijk belanden we bij een creepy donkerbruine kroeg, waar ik mij een cowboy met een geweer inbeeld :-D. Voor het eerst voelde ik mij onveilig, eeuwen rijden zonder ook maar één café tegen te komen, om dan in een donker kot, buiten aan een kroeg een toiletje te moeten bezoeken… Maken dat we hier wegzijn!


4/02 - 5/02 Whakahoro: 2nd Middle of nowhere with new friends, campfire, horse riding & hiking!

Hier kwam ik voor het eerst een Belg tegen! Sander, uit Mechelen :). We verbleven in ‘Blue Duck Station’, waar er buiten uitgestrekte velden met schapen, geiten, paarden en watervallen niets te zien is :). Geen signaal en al helemaal geen internet!

Wanneer er helemaal niks te doen is, ontdek je pas echt hoe je dichter naar mensen toegroeit. Ik had een enorm gezellige avond aan het haardvuur met spelletjes, liedjes, wijntjes en een heleboel toffe nieuwe mensen leren kennen!

Ik koos paardrijden als dagactiviteit (jagen op geiten sprak me ni zo aan)… Een 3u durende tocht door de bergen met ongelooflijk mooi uitzicht! Nadien een wandeling gemaakt naar de watervallen, en lekker lui in het gras gelegen :).
Annelies

25 and ready for some adventure! Het afgelopen jaar heb ik enorm hard gewerkt en gespaard om één van mijn dromen waar te maken: Een jaar lang rondreizen door Nieuw-Zeeland, Australië en Azië. Wel, op 20 januari is het eindelijk zover! Uiteraard wil ik al mijn vrienden, familie en collega’s op de hoogte houden van mijn route, foto’s en ervaringen… Daarom kunnen jullie mij volgen op deze online ‘reisdagboek’. Veel plezier ermee! xx Annelies

Actief sinds 15 Jan. 2015
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 4276

Voorgaande reizen:

22 Januari 2015 - 22 Februari 2015

Solo Backpacken in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: