Kaitiaki - Kaingaroa - Lake Aniwhenua - Reisverslag uit North Island, Nieuw Zeeland van Annelies Elsermans - WaarBenJij.nu Kaitiaki - Kaingaroa - Lake Aniwhenua - Reisverslag uit North Island, Nieuw Zeeland van Annelies Elsermans - WaarBenJij.nu

Kaitiaki - Kaingaroa - Lake Aniwhenua

Blijf op de hoogte en volg Annelies

01 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, North Island

31/01

Kaitiaki: Rafting
Vandaag staat er een 7m hoge waterval rafting op het programma! Moest het toch wel lukken dat onze boot gekapseisd is :-D. Best angstaanjagend! Ik was dan ook degene die het langs onder water bleef, geen idee hoe dat kwam maar ik vond maar geen uitweg naar lucht!

Al bij al, een gigantische blauwe plek aan overgehouden die ondertussen al verdwenen is :).

Kaingaroa: Forest Walk

Na enkele uurtjes op de bus te hebben doorgebracht doen we een indrukwekkende stop langs de weg. Een lokale Maori maakt ons wegwijs in het bos en toont ons de ‘Maori Cave Art’. Best wel indrukwekkend dat die tekens nog steeds zichtbaar zijn! Nadien plukken we verse besjes, mega lekker :)!

Lake Aniwhenua: Traditionele Maori cooking class

Vanavond verblijven we in the middle of nowhere… Klinkt enorm saai, maar was het absoluut niet! Uitzicht op een prachtig meer, een varken als huisdier, een wijntje tijdens de cooking class en het zonnetje als kers op de taart :)

We leerden hoe traditionele Maori people hun kippen garen op de grond… Dit is een feestelijk ritueel, wanneer er voor veel volk gekookt moet worden. Op het eerste zicht was ik niet echt fan, maar de kip smaakte ontzettend goed! We volgden ook een traditioneel recept om brood te maken… In de oven of gefrituurd? Beiden waren eigenlijk ontzettend lekker! Zwaar overeten :p

@degirls: Dit is dan ook mijn eerste reisreceptje dat ik voor jullie zal maken ;)

1/02 Mijn ‘vegemite ervaring’

Ontbijt om 5u ’s ochtends, duidelijk nog ni goe wakker! Op het ontbijtbuffet stond er iets donkerbruin, dat leek op heerlijke pure choco… Ontzettend enthousiast smeer ik dit rijkelijk op mijn toast en doe ik mijn eerste hap… Mijn gezicht was naar ’t schijnt goud waard :D. Die eerste hap werd dan ook meteen mijn laatste hap. Ik kon dit gewoon niét binnenhouden. Niet goed wetende wat ik moest doen ben ik naar buiten gelopen en heb ik alles uitgespuwd… Disgusting, walgelijk, onverstaanbaar hoe mensen dat vergif kunnen eten!

Na bijna een ganse dag op de bus te hebben gezeten komen we aan in Taupo. Hier leerde ik een tof meisje Eléonore kennen uit Parijs. ’s Avonds hebben we dan ook wraps gemaakt en cosy samen gegeten :).
Annelies

25 and ready for some adventure! Het afgelopen jaar heb ik enorm hard gewerkt en gespaard om één van mijn dromen waar te maken: Een jaar lang rondreizen door Nieuw-Zeeland, Australië en Azië. Wel, op 20 januari is het eindelijk zover! Uiteraard wil ik al mijn vrienden, familie en collega’s op de hoogte houden van mijn route, foto’s en ervaringen… Daarom kunnen jullie mij volgen op deze online ‘reisdagboek’. Veel plezier ermee! xx Annelies

Actief sinds 15 Jan. 2015
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 4277

Voorgaande reizen:

22 Januari 2015 - 22 Februari 2015

Solo Backpacken in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: