The very far north 'Top of New Zealand' - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Annelies Elsermans - WaarBenJij.nu The very far north 'Top of New Zealand' - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Annelies Elsermans - WaarBenJij.nu

The very far north 'Top of New Zealand'

Door: Annelies Elsermans

Blijf op de hoogte en volg Annelies

26 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Paihia

Zaterdag 24/01: VROEG VROEG VROEG opgestaan om op 4-weekse bustrip te vertrekken!

How am I feeling? Heel erg benieuwd naar mijn reisgenoten! Op de bus zitten enorm veel Duitsers, 2 Chileense meisjes, een Belgisch meisje, enkele Engelsen en uiteraard Hollanders. Wat me opvalt is dat bijna iedereen alleen reist, wat toch een kleine geruststelling is :).

Mooie tussenstops? Absolutely!
- We maakten een wandeling door Parry Kauri Forest, waar je de oudste gigantische 'Kauri' bomen kan bezichtigen.
- Goat Island Marine Reserve, een enorm mooi strandje waar je kan snorkelen. Voor ons, de perfecte lunchstop :)

Aangekomen in Paihia:
Eens ingecheckt in onze hostel, bracht ik de namiddag door met Carolin. Paihia is een enorm relax dorpje, heerlijk om aan het water te chillen en wat kennis te maken :). 's Avonds stond er een typische 'hostel BBQ' op ons te wachten, heel basic maar best ok!

Wat me opvalt?
NO alcohol! Nieuw-Zeeland is erg strikt in het aankopen en verbruiken van alcohol. Een rijbewijs is vaak niet voldoende om je identiteit te bewijzen, je paspoort is vereist! Drinken in het openbaar is dan ook strikt verboden.
Zie ik daar een leuk strandje, uitzichtje, the perfect spot to bring a bottle of wine & appetizers? Nope! It's not allowed...

Op een avond wandelde ik door het dorpje met een flesje water in mijn handen. De plaatselijke politie parkeerde letterlijk hun combi, stapte uit en sprak mij aan 'Oh girl, it looks like you have a nice cocktail there isn't it?' Ik: 'eeuh, no it's just water, really, you can take it if you want' (al een beetje bang voor welk gevolg er ging komen :D). Maar uiteindelijk waren de agenten heel erg vriendelijk!

Zondag 25/01: The pictures will explain!

- 'The Lighthouse' Cape Reinga, waar de Pacific Ocean & Tasman Sea elkaar botsen: prachtig uitzicht! Je ziet er ook een bord met de afstand van hier naar de rest van de wereld. Best leuk :)
- Off road 90 Miles Beach: Met de bus rijden we letterlijk op het stand, waar geen einde aan lijkt te komen! Waanzinnig mooi én geen mens te bespeuren.
Sandboarding op één van de hoogte zandduinen in Nieuw-Zeeland: Lots of fun!
- Famous fish and chips in Paihia :)
- Waitangi Treaty Grounds: Maori Boat
- Evening run @ the beac: voor het eerst mijn loopschoenen bovengehaald in Nieuw-Zeeland! Kinda proud of myself :p

Maandag 26/01: Back to Auckland!

Pekesstoemp met worst op het menu! Samen met Cindy, een Belgisch meisje :) hebben we ons ultra Vlaams gerecht voorgeschoteld aan onze Engelse kamer- en tafelgenoten... En wees maar zeker, het viel in de smaak!

Auckland is groots, druk, modern en Westers. De haven in Auckland heeft enkele bars en restaurantjes waar een leuke sfeer op te snuiven valt! Persoonlijk vind ik Auckland niets speciaals, er zijn ontzettend veel mooiere & grotere steden in de wereld. Maar toch blij deze stad gezien te hebben!

  • 14 Maart 2015 - 10:01

    Martine Weerdts:


  • 15 Maart 2015 - 08:23

    Emi E:

    Sounds amazing! Ik ben benieuwd naar alle foto's !! Next report, next report! xxxxxxxx
Annelies

25 and ready for some adventure! Het afgelopen jaar heb ik enorm hard gewerkt en gespaard om één van mijn dromen waar te maken: Een jaar lang rondreizen door Nieuw-Zeeland, Australië en Azië. Wel, op 20 januari is het eindelijk zover! Uiteraard wil ik al mijn vrienden, familie en collega’s op de hoogte houden van mijn route, foto’s en ervaringen… Daarom kunnen jullie mij volgen op deze online ‘reisdagboek’. Veel plezier ermee! xx Annelies

Actief sinds 15 Jan. 2015
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 4278

Voorgaande reizen:

22 Januari 2015 - 22 Februari 2015

Solo Backpacken in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: